Oznacza to, że do budynków urzędowych mogą wejść tylko osoby zaszczepione, ozdrowieńcy lub osoby z negatywnym wynikiem testu, mogące to potwierdzić odpowiednim dokumentem, który należy okazać pracownikowi ochrony przy wejściu.
- Wizyta w Wydziale Finansowym/Referat ds. podatków i opłat/ wymaga uprzedniego telefonicznego umówienia wizyty. Interesanci nieumówieni nie będą przyjmowani.
- Wydział Ewidencji Ludności prosi o korzystanie z rezerwacji terminów online oraz przekazywanie zapytań drogą pocztową (skrzynki pocztowe przy obu budynkach) lub drogą e-mailową einwohnermeldewesen@goerlitz.de. Pracownicy wydziału są dostępni pod nr tel. 3581/672737. W pilnych wyjątkowych sprawach możliwe będzie uzgodnienie osobistego terminu wizyty.
Drogą e-mailową lub pocztową można przesyłać następujące wnioski:
- wniosek o zaświadczenie o niekaralności (Führungszeugnis)
- zaświadczenie o zameldowaniu (Haushalts- und Meldebescheinigung)
- wymeldowanie za granicę (Abmeldung ins Ausland).
Dokumenty, które należy złożyć, odpowiednie formularze oraz wszelkie dalsze informacje można znaleźć na stronie www. goerlitz.de/einwohnermeldewesen
3. Telefoniczne uzgodnienie terminu wizyty konieczne jest również w Wydziale ds. Porządku Publicznego w sprawach ogólnego porządku publicznego/działalności gospodarczej/mandatów i grzywien oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego
4. Administracja Cmentarza Komunalnego wprowadziła następujące zasady:
- godziny przyjmowania interesantów są odwołane
- administracja cmentarza będzie przyjmowała interesantów po uprzednim umówieniu się na wizytę za pośrednictwem zakładu pogrzebowego lub bezpośrednio TYLKO w pilnych przypadkach - tylko bieżące zgony
- liczba osób przyjmowanych w biurze ograniczona do dwóch
Zapytania do administracji cmentarza prosimy kierować najlepiej na adres e-mail: staedtischer-friedhof@goerlitz.de lub ewentualnie telefonicznie pod nr.: 03581 - 401012.